اخبار تکنولوژی

شرکت اوپن ای آی حالت ناشناس ربات چت را ارائه می‌دهد

به نقل از رویترز شرکت اوپن ای آی اعلام کرد که در حال معرفی امکان حالت ناشناس برای ربات چت موفق خود است. در این حالت، این ربات تاریخچه مکالمات کاربران را ذخیره نمی‌کند و از آن برای بهبود هوش مصنوعی خود استفاده نمی‌کند!

این استارتاپ مستقر در سانفرانسیسکو اذعان داشت که اشتراک چت جی پی تی بیزینس (سرویس تجاری ربات چت جی پی تی) با نظارت بیشتر بر داده‌ها را طرح‌ریزی کرده است.

این حرکت در حالی انجام می‌شود که بررسی‌ها از مدیریت داده‌ی صدها میلیون کاربر با هدف بهبود یا آموزش هوش مصنوعی توسط چت جی پی تی و سایر ربات‌های الهام‌گرفته از آن، حکایت دارند.

ممنوعیت فعالیت شرکت اوپن ای آی در ایتالیا

ایتالیا ماه گذشته چت جی پی تی را به دلیل نقض احتمالی حریم خصوصی ممنوع کرد. اعلام شد که اوپن ای آی می‌تواند ارائه این سرویس را در صورت انجام کارهایی مانند خودداری از پردازش داده‌های مصرف‌کنندگان، از سر بگیرد. فرانسه و اسپانیا نیز بررسی این سرویس را آغاز کرده‌اند.

میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری اوپن ای آی به رویترز گفت که این شرکت با قوانین حفظ حریم خصوصی اروپا مطابقت دارد و در تلاش است تا به نهادهای نظارتی، تضمین بدهد.

او گفت که این ویژگی‌های جدید ناشی از ممنوعیت چت جی پی تی در ایتالیا نیست. این ویژگی‌ها در راستای تلاش‌های چندماهه اوپن ای آی برای قرار دادن کاربران در «صندلی راننده» در مورد جمع‌آوری داده‌ها هستند.

لوگوی شرکت اوپن ای آی (OpenAI)
لوگوی اوپن ای آی (OpenAI) را در این تصویر می‌بینید.

موراتی گفت: «ما بیشتر و بیشتر در این مسیر با اولویت به حریم خصوصی کاربران حرکت خواهیم کرد. با هدف اینکه ربات‌ها چشم‌بسته باشند و کارهای مورد درخواست شما را انجام دهند.»

او ادامه داد اطلاعات کاربران به اوپن ای آی (OpenAI) کمک کرده است تا نرم‌افزار خود را قابل اعتمادتر کنند و تعصبات سیاسی و دیگر مسائل را کاهش دهند. اما این شرکت هنوز چالش‌هایی را در مقابل خود دارد.

حالت ناشناس در ربات چت

انتشار محصول در روز سه‌شنبه امکان خاموش کردن سابقه و آموزش ربات چت و استفاده از داده‌ها را در تنظیمات به کاربران خواهد داد.

نیکلاس تورلی، (مسئول محصول اوپن ای آی که این ویژگی را به حالت ناشناس مرورگر اینترنت (incognito mode) تشبیه کرده است) گفت که این شرکت همچنان مکالمات را به مدت سی روز برای نظارت بر سوء استفاده قبل از حذف دائمی آن‌ها، حفظ می‌کند.

علاوه بر این، اشتراک تجاری این شرکت در ماه‌های آینده در دسترس خواهد بود. این اشتراک به طور پیش‌فرض از مکالمات برای آموزش هوش مصنوعی استفاده نخواهد کرد.

شرکت مایکروسافت که در اوپن ای آی سرمایه‌گذاری کرده است، در حال حاضر چت جی پی تی (ChatGPT) را به مشاغل ارائه می‌دهد. موراتی گفت که این سرویس برای مشتریان فعلی سرویس‌های ابری، جذاب خواهد بود.

منبع: رویترز

آیا این مطلب مفید بود؟
بله‌خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا