اخبار تکنولوژی

ربات چت هوش مصنوعی می‌تواند به سوالات مالی شما پاسخ دهد؟

همه ما می‌توانیم از کمک و مشاوره برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنیم. پس چه کسی بهتر از قدرتمندترین ربات چت هوش مصنوعی را برای مشاوره مالی مناسب است؟ از چت جی پی تی و گوگل بارد سوالات مالی خود را پرسیدیم. برای دیدن نتایج با ما همراه باشید.

ChatGPT OpenAI و Google’s Bard اخیراً به دلیل قابلیت‌های فراوان و منبع اطلاعات وسیع‌شان، در معرض توجه قرار دارند. هر یک از آن‌ها قدرت پردازش بسیار بیشتری از هر شخص حقیقی را دارند.

گوگل بارد همیشه یک لیست را پیشنهاد می‌دهد!

با توجه به این موضوع، ما از دو ربات چت هوش مصنوعی فوق این سوالات کلاسیک مالی را پرسیدیم. سوال اول این بود: یک ایده تجارت عالی چیست؟

کارآفرینان همیشه به دنبال تجارت بزرگ بعدی هستند. پاسخ چت جی پی تی به طرز شگفت‌انگیزی واضح بود! “یک ایده می‌تواند راه‌اندازی یک سرویس تحویل وعده‌های غذایی مبتنی بر اشتراک باشد که به مشتریان با نیازها یا ترجیحات غذایی خاص مانند وگان، بدون گلوتن یا کم کربوهیدرات سرویس دهد.”

ولی به نظر می‌رسد گوگل بارد دوست ندارد خود را به یک گزینه محدود کند. حتی وقتی از او خواسته می‌شود تا این کار را انجام دهد! گوگل بارد لیست‌ها را ترحیج می‌دهد. بارد بسیاری از ایده‌ها از جمله راه رفتن با سگ، ترجمه، تغییر وب سایت و حتی کار کردن به عنوان دستیار مجازی را پیشنهاد داد!

سوال بعدی: برای صرفه‌جویی بیشتر باید به چه شهری نقل مکان کنم؟

با افزایش دورکاری در دوران همه‌گیری کرونا، بسیاری از آمریکایی‌ها به فکر نقل مکان به مناطق کم‌هزینه‌تر هستند. چت جی پی تی، فورت وین در ایالت ایندیانا و ناکسویل در ایالت تنسی را انتخاب کرد و هر دو را به دلیل مقرون به صرفه بودن و بازارهای کار در حال رشد تحسین کرد!

بارد نیز فورت وین را دوست دارد، اما چند مدعی دیگر را نیز اضافه کرد: هندرسون در نوادا. سو فالز در داکوتای جنوبی، ویچیتا در کانزاس، و اوکلاهاما سیتی!

ربات چت هوش مصنوعی جی پی تی واضح‌تر پاسخ می‌دهد!

سوال بعدی این بود: جذاب‌ترین سهام از لحاظ سود کدام است؟

ChatGPT در حالی که تاکید می‌کند که به عنوان یک پردازشگر هوش مصنوعی “نمی‌تواند مشاوره سرمایه‌گذاری شخصی ارائه کند یا عملکرد سهام را پیش‌بینی کند”، غول مخابراتی AT&T (T.N) را به دلیل معیارهای ارزان خود انتخاب کرد. نسبت قیمت به درآمد پایین‌تر و همچنین بازده سود ۷.۱ درصدی آن، توجه ربات چت جی پی تی را به خود جلب کرد.

در همین حال، گوگل بارد با انتخاب AT&T موافق بود، اما Verizon (VZ.N)، Procter & Gamble (PG.N)، ۳M (MMM.N) و Johnson & Johnson (JNJ.N) را نیز به ترکیب اضافه کرد.

جذاب‌ترین سهام از لحاظ رشد کدام است؟

وقتی ChatGPT اعداد و ارقام را در مورد این سوال مشخص کرد، نامی آشنا را انتخاب کرد: آمازون، که غول تجارت الکترونیک را به دلیل معیارهای مختلف تحسین کرد.

بارد هم به آمازون اشاره کرد، اما اپل، تسلا و آلفابت مادر گوگل را نیز انتخاب کرد. همچنین به نسبت قیمت به درآمد پایین در همه آن‌ها اشاره کرد.

ربات چت هوش مصنوعی جی پی تی و گوگل بارد پاسخ‌های متفاوت می‌دهند!

یک ایده در مورد زمینه شغلی در حال رشد به من بدهید؟

به نظر می‌رسد بسیاری از آمریکایی‌ها به میل خود با استعفا یا برخی به علت اخراج این روزها در حال تغییر شغل هستند. چت جی پی تی تحلیل داده‌ها، به ویژه کارهایی مانند تحلیل‌گر داده و مهندسی یادگیری ماشین را پیشنهاد داد.

بارد پیشنهاداتش کمی گسترده‌تر بود. پرستاری، توسعه‌دهنده نرم‌افزار و مدیر رسانه‌های اجتماعی را پیشنهاد داد.

کدام نقطه ارزان‌ترین گزینه برای تعطیلات تابستان است؟

بارد در پاسخ به این سوال خوب عمل نکرد. تنها پیشنهاد داد که با دوستان یا خانواده خود بنشینید و یک اقامت ترتیب دهید! اما ChatGPT ایده‌های خاصی برای یک سفر تابستانی مقرون به صرفه داشت: پارک ملی کوه‌های بزرگ اسموکی، ساحل میرتل در کارولینای جنوبی، و آستین در تگزاس.

سوال آخر آیا با پول می‌توان خوشبختی را خرید؟

در نهایت یک سوال فلسفی مالی را پرسیدیم. ChatGPT اذعان کرد که این می‌تواند عاملی برای یک زندگی شاد باشد: “مطالعات نشان داده‌اند که تا یک نقطه خاص، افزایش ثروت می‌تواند با افزایش شادی همراه باشد. زیرا می‌تواند دسترسی به نیازهای اساسی مانند غذا، سرپناه و مراقبت‌های بهداشتی را فراهم کند. همچنین فرصت‌هایی برای آموزش و تجربیات جدید را پدید می‌آورد.»

اما پاسخ بارد در مورد این موضوع کمی شفاف‌تر بود. اینکه پول رضایت نهایی را برای ما به ارمغان نمی‌آورد. پاسخ داد: “با پول نمی‌توانید خوشبختی را بخرید. خوشبختی حالتی از ذهن است که از درون می‌آید. این چیزی نیست که بتوان آن را خرید یا فروخت.»

منبع: reuters.com

آیا این مطلب مفید بود؟
بله‌خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا