تست هوش

تست هوش منسا به همراه گواهی، آیا شما منسان هستید؟

منسا (Mensa) یک انجمن بین‌المللی است که با هدف شناسایی افراد تیزهوش در سراسر جهان فعالیت می‌کند. هدف اصلی منسا، ایجاد یک جامعه‌ی هوشیار و همچنین ارتقای سطح هوشی و دانش اعضا است. این انجمن در سال ۱۹۴۶ به عنوان یک انجمن بین‌المللی تأسیس شد و از آن زمان تاکنون چندین هزار عضو در سراسر جهان به آن پیوسته‌اند. در صورتی که فقط مایل به انجام تست هوش منسا هستید، به انتهای مطلب مراجعه فرمایید. در صورتی که از شبکه‌های اجتماعی این مطلب را مطالعه می‌کنید، لازم است ادامه مطلب را در سایت آبان مگ باز کنید.

منسا به منظور شناسایی و جذب افراد با هوش بالا، از طریق آزمون هوش اقدام به انتخاب اعضا می‌کند. این آزمون یک سری سوالات منطقی و تحلیلی است که توسط یک تیم متخصص تهیه و در سراسر جهان برگزار می‌شود. افرادی که با موفقیت این آزمون را پاس کنند و به معیارهای مشخص برای عضویت در منسا برسند، می‌توانند عضو این انجمن شوند.

فعالیت‌های منسا

منسا فعالیت‌های متنوعی را برای اعضای خود برگزار می‌کند. این فعالیت‌ها شامل کارگاه‌های آموزشی، سمینارها، نشست‌های علمی و همچنین رویدادهای اجتماعی متنوعی می‌شود. هدف از این فعالیت‌ها، ایجاد فرصت‌های آموزشی و مبادله‌ی دانش بین اعضاست.

علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، منسا همچنین در راستای ترویج هوش با انتشار مقالات علمی و کتب در حوزه‌ی تیزهوشی فعالیت می‌کند. این منابع علاوه بر ارتقای سطح دانش و هوشی اعضا، به دیگران نیز امکان می‌دهد تا به دستاوردها و تحقیقات جدید در این حوزه دسترسی پیدا کنند.

منسا در طول سال‌ها شبکه‌ی گسترده‌ای از اعضا و همکاران خود را در سراسر جهان ساخته است. این شبکه ارتباطات بین‌المللی و همکاری‌های علمی را ترویج می‌دهد و اعضا را در معرفی به فرصت‌های شغلی و تحصیلی بین‌المللی همکاری می‌کند.

با توجه به سطح بالای هوشی که اعضای منسا دارند، این انجمن توانسته است در حل مسائل پیچیده و چالش‌برانگیز در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری، به عنوان یک گروه مشاوره‌ی معتبر و قابل اعتماد شناخته شود.

منسا به عنوان یک انجمن بین‌المللی تیزهوشان، با سازماندهی برنامه‌های آموزشی و همکاری‌های علمی، نقش مهمی در توسعه‌ی هوشی و دانش در جوامع جهانی دارد. اعضای این انجمن با دسترسی به فرصت‌های آموزشی و تحصیلی بین‌المللی، می‌توانند بهبود سطح دانش و هوشی خود را تجربه کنند و در بهبود جوامع خود نیز مشارکت داشته باشند.

چگونه یک منسان شویم؟!

به افرادی که عضو انجمن منسا هستند، منسان می‌گویند. برای عضویت در منسا، نیاز است که از طریق یکی از اعضای آن برای شما دعوت‌نامه ارسال شود. سپس از طریق سایت رسمی این انجمن (mensa.org)، شما قادر به ثبت نام در آزمون خواهید بود. در صورتی که حداقل امتیاز لازم را در آزمون به دست آورید، می‌توانید به عضویت این انجمن در بیایید.

تست هوش منسا رایگان است و به صورت حضوری انجام می‌شود. متاسفانه در ایران، این آزمون برگزار نمی‌شود. همچنین برای تامین هزینه‌های انجمن، نیاز به پرداخت حق عضویت سالانه است.

آزمون هوش منسا

در آزمون هوش منسا، سوالات به صورت استاندارد و عادلانه هستند. بنابراین برای تمام فرهنگ‌ها و زبان‌ها قابل انجام است و نیاز به مترجم یا تسلط به زبان انگلیسی نمی‌باشد. این سوالات همه از اشکال هندسی و الگوهای خاص استفاده می‌کنند و برای پاسخگویی به آن‌ها، تنها به هوش خود نیاز دارید.

آزمون هوش منسا

در هر دوره آزمونی که برگزار می‌شود، افراد با توجه به امتیاز کسب کرده در آزمون، بر اساس نمودار توزیع طبیعی آماری طبقه‌بندی می‌شوند. برای قبولی در آزمون احتمالا نیاز به آی کیو (ضریب هوشی) بالاتر از ۱۳۰ خواهید داشت.

توجه کنید که تست مذکور برای ارزیابی شخصی شما می‌باشد و تست رسمی برای ورود به انجمن منسا نمی‌باشد!

تست هوش منسا را در آبان مگ انجام دهید

تعداد سوالات

رده سنی زمان تقریبی قیمت
۳۵ ۱۶ تا ۶۵ سال ۳۰ دقیقه

۲۹۰۰۰ تومان

در این مطلب برای شما یک آزمون هوش که توسط انجمن منسا تهیه شده است را آماده کرده‌ایم.

برای انجام تست لازم است که آن را بخرید. در صورتی که تمایل به انجام تست هوش به صورت رایگان دارید، می‌توانید تست‌های رایگان آبان مگ را امتحان کنید.

همچنین در انتها، برای شما گواهی ضریب هوشی از طرف آبان مگ صادر خواهد شد که می‌توانید بلافاصله آن را دانلود کنید. می‌توانید نمونه گواهی صادر شده را مشاهده و دانلود نمایید.

دانلود نمونه گواهی ضریب هوشی

بلافاصله فاصله بعد از خرید این تست در دسترس شما خواهد بود. در صورتی که قبلا تست را خریده‌اید، کافیست به پروفایل خود وارد شوید و مجدداً به این صفحه برگردید. برای ورود از منوی بالای صفحه استفاده کنید.

خرید آنلاین به قیمت ۲۹۰۰۰ تومان

شاید مایل باشید تست هوش هیجانی آبان مگ را هم انجام دهید. با انجام آن می‌توانید بهره هوش هیجانی (ای کیو) خود را به دست آورید.

حتماً نتیجه به دست آمده را در قسمت دیدگاه‌ها برای ما بنویسید. همچنین با اشتراک‌گذاری، دوستان خود را به انجام این تست دعوت کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
بله‌خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سه =

دکمه بازگشت به بالا