معما

آیا می‌توانید کوتاه‌ترین تست آی کیو جهان را حل کنید؟

ممکن است مطابق همه نشانه‌های هوش بر مبنای علمی، در آزمون رانندگی مردود شوید یا شوخ طبع باشید! تست بازتاب شناختی (CRT) به عنوان کوتاه‌ترین تست هوش جهان نیز شناخته می‌شود. فقط سه سوال برای نابغه بودن از شما می‌پرسد! بله! در مورد یک تست آی کیو صحبت می‌کنیم. این سؤالات حتی دانشجویان دانشگاه ییل و هاروارد را هم متحیر کرده است!

این تست در سال ۲۰۰۵ توسط شین فردریک، روانشناس دانشگاه پرینستون ابداع شد. این تست آی کیو، توانایی شما را برای پردازش آهسته و منطقی اطلاعات، به جای نتیجه‌گیری سریع، ارزیابی می‌کند. برای موفقیت در آن، باید زمانی را صرف تامل در پاسخ خود کنید و پاسخ ساده را زیر سوال ببرید.

قبل از اینکه این تست را شروع کنید، یک راهنمایی سریع به شما می‌دهیم: سؤالات ممکن است آنطور که در ابتدا به نظر می‌رسند آسان نباشند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۵ نشان داد که دانشجویانی که در برخی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان (از جمله هاروارد و ییل) شرکت می‌کنند، نتوانسته‌اند هر سه این سؤالات را حل کنند. تنها ۱۷درصد هر سه سوال را درست پاسخ داده‌اند!

آیا می‌توانید این تست آی کیو را شکست دهید؟ این شما و این سه سوال ساده!

۱- یک راکت و یک توپ در مجموع یک دلار و ده سنت (۱/۱ دلار) قیمت دارند. قیمت راکت ۱ دلار بیشتر از توپ است. قیمت توپ چقدر است؟

۲- در یک کارخانه اگر ساخت ۵ وسیله توسط ۵ ماشین، ۵ دقیقه طول بکشد، آنگاه ساخت ۱۰۰ وسیله توسط ۱۰۰ ماشین چقدر طول خواهد کشید؟

۳- در یک دریاچه، قسمتی توسط برگ‌های زنبق پوشیده شده است. هر روز مساحت برگ‌های زنبق در دریاچه دو برابر می‌شود. اگر ۴۸ روز طول بکشد تا تمام سطح دریاچه توسط برگ‌های زنبق پوشیده شود، آنگاه چقدر طول می‌کشد تا برگ‌های زنبق نصف آن را بپوشانند؟

می‌توانید پاسخ‌ها را در زیر بیابید. آماده‌اید آی کیوی خود را بسنجید؟ برای‌تان آرزوی موفقیت داریم!

پاسخ‌ها:

۱- پنج سنت. اگر فکر می‌کردید ده سنت قیمت دارد باید بگوییم شما تنها نیستید! ولی در این صورت قیمت راکت یک دلار و ده سنت می‌شود و مجموع آنها یک دلار و بیست سنت خواهد شد!

۲- پنج دقیقه! با توجه به اطلاعات سوال، هر دستگاه در پنج دقیقه یک دستگاه را می‌سازد. پس اگر صد دستگاه داشته باشیم، در عرض پنج دقیقه صد دستگاه را می‌سازند. ولی اگر جواب صد دقیقه را به دست آوردید، باز هم شما تنها نیستید!

۳- چهل و هفت روز!  مساحت برگ زنبق هر روز دو برابر می‌شود. پس یک روز قبل از اینکه کل سطح دریاچه پوشیده شود، نصف سطح دریاچه پوشیده خواهد بود.

در صورتی که از این تست آی کیو خوشتان آمده است، با استفاده از دکمه‌های زیر با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
بله‌خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 8 =

دکمه بازگشت به بالا