اخبار تکنولوژیبازی ویدیویی

بهترین کنترلر بازی PC و کامپیوتر شخصی در سال ۲۰۲۳

اگر به دنبال بهترین کنترلر بازی PC (پی سی) و کامپیوتر شخصی برای جایگزینی موس و کیبورد هستید، ما تعداد زیادی از بهترین دسته‌های بازی کامپیوتر در سال ۲۰۲۳ را برای شما لیست کرده‌ایم.

با وجودی که ماوس و کیبورد برای بسیاری از بازی‌های کامپیوتری بهترین گزینه است، اما همچنان تعداد زیادی بازی نیز وجود دارند که با کنترلر مخصوص بازی، حس خوشایندی را خواهند داشت. همچنین این دسته‌های بازی حس آسایش بیشتری را به همراه دارند. فرض کنید شما دراز کشیده‌اید و با یک دکمه کنترلر به عقب برمی‌گردید! در سال ۲۰۲۳ شما انتخاب‌های زیادی را برای دسته بازی مناسب کامپیوتر خواهید داشت. دلیل آن نیز مشخص است! تقریباً همه کنترلرهای کنسول‌های بازی، از کامپیوتر نیز پشتیبانی می‌کنند.

با توجه به امکانات متنوع، انتخاب یک کنترلر بازی برای کامپیوتر تا حد زیادی چالش برانگیز است. البته اگر کنسول بازی دارید، احتمالاً کنترلر آن نیاز شما را به طور کامل برطرف می‌کند. اما ممکن است بعضی افراد به ویژگی‌های بیشتری نسبت به کنترلر استاندارد پلی‌استیشن و ایکس باکس نیاز داشته باشند.

در اینجا ده تا از بهترین دسته‌های بازی برای کامپیوتر و پی سی در سال ۲۰۲۳ را آورده‌ایم. پس با آبان مگ همراه شوید.

بهترین کنترلر بازی PC (پی سی): ۸BitDo Ultimate

بهترین کنترلر بازی PC: 8BitDo Ultimate

مقرون به صرفه، قابل تنظیم و ارگونومیک! شکست دادن ۸BitDo Ultimate کاری بسیار دشوار است. نرم افزار ۸BitDo به شما امکان کنترل کامل بر تجربه کاربری را می‌دهد. می‌توانید تا سه پروفایل منحصر به فرد را ذخیره کنید و جفت کلیدهای پشتی عالی آن را به میل خود تنظیم کنید. همچنین شدت ارتعاش و حساسیت دکمه‌های استیک قابل تنظیم هستند. این حد از انعطاف‌پذیری زیاد را معمولاً در کنترلرهای بسیار گران‌تر می‌یابیم. اما این کنترلر تنها ۵۰ دلار قیمت دارد. البته که ۵۰ دلار برای ما ایرانی‌ها قیمت خیلی بالایی است! این دستگاه با یک شارژ کامل در حدود ۱۵ ساعت کار می‌کند و دارای یک پایه شارژ نیز است.

یکی از ویژگی‌های این دسته این است که دکمه‌های استیک آن از فناوری Hall Effect استفاده می‌کنند. در این فناوری از آهن‌ربا برای تشخیص حرکت استفاده می‌شود و از سایش و خرابی دکمه‌ها جلوگیری می‌کند.

عملکرد و امکانات بالای ۸BitDo Ultimate با توجه به قیمت مناسبش از آن یک کنترلر مقرون به صرفه و عالی می‌سازد. اگر بخواهید می‌توانید نسخه بلوتوثی سازگار با نینتندو سوییچ را نیز با قیمت ۷۰ دلار انتخاب کنید.

رتبه دوم بهترین دسته بازی کامپیوتر: ۸BitDo Pro 2

رتبه دوم بهترین دسته بازی کامپیوتر: 8BitDo Pro 2

۸BitDo Pro 2 بسیار شبیه به نسخه Ultimate است، اگر چه فاقد استیک‌های Hall Effect و پایه شارژ است. با این حال، یک کنترلر خوب با طراحی کاملاً یکپارچه با سیستم عامل است. این دسته بازی برای کسانی که بازی‌های کلاسیک زیادی بازی می‌کنند یا شبیه‌سازها را روی پی سی خود اجرا می‌کنند، گزینه‌ای عالی است. همچنین این کنترلر برای بازیکنانی که با دی پد (چهار دکمه جهت) راحت‌تر هستند نیز گزینه‌ای ایده‌آل است.

Pro 2 شامل دو دکمه برگشت (back)، تعویض پروفایل سفارشی، پشتیبانی از اندروید، Steam Deck و Switch است. باتری آن نیز کمی بیشتر از Ultimate دوام می آورد و ۲۰ ساعت قبل از نیاز به شارژ دوباره دوام می‌آورد.

بهترین کنترلر با ظاهری پیشرفته: Xbox Elite Series 2

بهترین کنترلر با ظاهری پیشرفته: Xbox Elite Series 2

این کنترلر گران است، اما مایکروسافت حتی کوچکترین نکات طراحی را از قلم ننداخته است! با طراحی ارگونومیک، کیفیت ساخت عالی، دستگیره‌های لاستیکی، اجزای قابل تعویض (مانند استوک‌های آنالوگ و D-pad)، چهار دکمه پشت و عمر باتری خیره کننده ۴۰ ساعته، Elite Series 2 بهترین کنترلر حرفه‌ای برای رایانه شخصی است. اگر به همه این ویژگی‌ها نیاز ندارید یا چیزی مقرون به صرفه‌تر می‌خواهید، می‌توانید Elite Series 2 Core را با قیمت ۱۳۰ دلار انتخاب کنید. اگرچه این کنترلر فاقد دکمه‌های بازگشت و سایر گزینه‌های سفارشی‌سازی است.

بهترین کنترلر ماژولار کامپیوتر: Victrix Pro BFG

بهترین کنترلر ماژولار کامپیوتر: Victrix Pro BFG

Victrix Pro BFG فوق‌العاده تهاجمی به نظر می‌رسد، اما طراحی مبتکرانه باعث شده تا بسیار ماژولار باشد. ماژول‌های کنترلر در هر طرف را می‌توان در عرض چند ثانیه با ابزار خاص آن بیرون آورد. می‌توانید از چیدمان پیش‌فرض که شبیه کنترلر ایکس باکس است به حالت استیک‌های هم‌تراز شبیه به کنترلر پلی‌استیشن سوییچ کنید! همچنین می‌توانید بین سه D-pad مختلف، شامل حالت پیش‌فرض شکل بالا، هشت طرفه و متقاطع سنتی انتخاب کنید. کلاهک‌های انگشت شست دکمه‌های استیک را نیز می‌توانید به اندازه کوتاه‌تر و بلندتر تغییر دهید. این دسته حتی دارای یک پد مبارزه با میکروسوئیچ شش دکمه‌ای برای سمت راست کنترلر است. می‌توانید دکمه‌ها را مقابل میل خود برنامه‌ریزی کنید و تا سه پروفایل شخصی را ذخیره کنید.

اگرچه Pro BFG به اندازه Elite Series 2 پیشرفته نیست، اما بهترین کنترلر حرفه‌ای برای سفارشی‌سازی است. این دسته از نظر فنی، برای PS5 (و PS4) طراحی شده است، اما به صورت بی سیم و سیمی با کامپیوتر نیز کار می‌کند. اگر به ماژولار بودن اهمیت می‌دهید، قطعا بهترین کنترلر بازی PC و کامپیوتر برای شما خواهد بود.

بهترین دسته بازی PC برای دارندگان ایکس باکس: کنترلر بی سیم Xbox

"</p

مایکروسافت هنگام رفتن از ایکس باکس One به ایکس باکس سری X، حداقل تغییرات را در کنترلر خود ایجاد کرد. اما چرا چیزی که خراب نیست را تعمیر کنید؟ کنترلر بی‌سیم ایکس باکس در طول سال‌ها به لطف طراحی ساده‌اش طرفداران زیادی پیدا کرده است. به طور کامل با رایانه شخصی سازگار است و آن را به یک انتخاب عالی برای افرادی که می‌خواهند روی ایکس باکس سری X و کامپیوتر خود بازی کنند، تبدیل می‌کند. همچنین یک گزینه عالی برای استفاده از Game Pass در پی سی و لپ تاپ است، زیرا به طور خودکار با نرم‌افزار هم‌گام می‌شود.

بهترین برای بازی‌های اول شخص پلی استیشن: Sony DualSense

بهترین برای بازی‌های اول شخص پلی استیشن: Sony DualSense

کنترلر DualSense سونی یک گزینه عالی برای اکثر بازی‌های رایانه شخصی است. اما قطعاً بهترین انتخاب در هنگام انجام بازی‌های پلی استیشن است. زیرا این دسته بازی از ویژگی های پیشرفته مانند بازخورد لمسی پشتیبانی می‌کند. طراحی ارگونومیک و مواد درجه یک DualSense از آن دسته‌ای بی‌نظیر ساخته است. یک میکروفون داخلی و جک ۳.۵ میلی‌متری را نیز به امکانات آن اضافه کنید! هر چند قیمت ۷۰ دلار گران است، اما بدون شک در ازای آن یک کنترلر با کیفیت بالا خواهید داشت.

بهترین کنترلر بازی‌ PC در بخش ارگونومی: Switch Pro Controller

بهترین کنترلر بازی‌ PC در بخش ارگونومی: Switch Pro Controller

یافتن یک کنترلر راحت و ارگونومیک تا حد زیادی به سلیقه کاربر بستگی دارد. اینکه اندازه دست و ترجیحات شخص شما را چه عواملی تشکیل می‌دهند. اما بسیاری از گیمرها عقیده دارند که Switch Pro Controller نینتندو یک گزینه عالی برای همه است. هر چند هیچ دکمه برگشت یا پروفایل قابل تنظیم را در آن نخواهید یافت، اما کنترلر بلوتوث سوییچ بسیار خوش‌ساخت و با عمر باتری عالی (حدود ۴۰ ساعت) است. این دسته بازی برای اکثر بازی‌ها عالی است. بنابراین اگر راحت بودن دست‌هایتان در بازی‌های طولانی مدت برای‌تان اهمیت دارد، این کنترلر سوییچ را در بالای لیست خود قرار دهید.

بهترین دکمه‌ها: Razer Wolverine V2 Chroma

بهترین دکمه‌ها: Razer Wolverine V2 Chroma

به دنبال یک کنترلر با دکمه‌های لوکس و لمسی هستید؟ به چیزی به جز Razer Wolverine V2 Chroma فکر نکنید! نکات زیادی در مورد این گیم پد مانند طراحی نرم و دکمه‌های پشتی وجود دارد. اما این دکمه‌های عمل و میکروسوئیچ D-pad هستند که شما را مجذوب خود خواهند کرد. این دکمه‌ها با هر بار فشردن، بسیار سریع واکنش نشان می‌دهند. حتی می‌توانید حالت Hair Trigger را فعال کنید تا حالت واکنش سریع‌تر فعال شود. این یک نقطه قوت بزرگ برای افرادی است که از بازی‌های چندنفره و سریع لذت می‌برند. زیرا به شما برتری جزئی نسبت به رقبا می‌دهد. اما این کنترلر فقط از اتصال سیمی پشتیبانی می‌کند.

بهترین کنترلر کامپیوتر سیمی: PowerA Fusion Pro 2

بهترین کنترلر کامپیوتر سیمی: PowerA Fusion Pro 2

چنانچه خواهان یک کنترلر سیمی مطمئن هستید و یا تمایلی به شارژ مکرر باتری‌ها ندارید، حتماً PowerA Fusion Pro 2 را بررسی کنید. این دسته بازی کامپیوتر مجهز به مجموعه‌ای از پدال‌های پشتی قابل جابجایی، ماشه‌های قفل‌شونده برای عملکرد سریع‌تر و استیک‌های آنالوگ با کیفیت بالا است. همچنین بسیار گران‌تر از کنترلرهای سیمی است و قیمت آن حدود ۹۰ دلار است! صفحه رویی آن در رنگ سیاه یا سفید در دسترس است و کابل سه متری آن خیالتان را از فاصله شما تا کامپیوتر راحت می‌کند. با خیالی راحت روی صندلی خود دراز بکشید، بدون اینکه نگران جدا شدن کابل باشید.

بهترین کنترلر بازی PC برای بازی‌های قدیمی: ۸BitDo SN30 Pro

"</p

BitDo به وضوح وظیفه خود را می‌داند! SN30 Pro بسیاری از ویژگی‌های جذاب مشابه Ultimate و Pro 2 را ارائه می‌دهد. اما این کار را با ویژگی‌های قدیمی که اغلب در کنترل‌کننده‌های این رده یافت نمی‌شود، انجام می‌دهد. با الهام از گیم پد کلاسیک نینتندو، طراحی نوستالژیکی را خواهید دید که با هزاران امکانات مدرن مانند باتری قابل شارژ، ورودی USB-C، پشتیبانی از بلوتوث و پشتیبانی از سوییچ و استیم دک همراه شده‌اند. D-pad آن نیز فوق‌العاده پاسخگو است و برای جلوگیری از ورودی‌های تصادفی طراحی شده است. این دی پد آن را به یک کنترلر بازی عالی برای بازی‌های مبارزه‌ای تبدیل می‌کند. SN30 Pro با وجود اینکه شبیه یک کنترلر نینتندو کلاسیک به نظر می‌رسد، تمام ورودی‌های مورد نیاز برای بازی‌های مدرن را دارد.

سخن پایانی

امیدواریم از این مطلب استفاده کافی کرده باشید. حتما اخبار تکنولوژی ما را دنبال کنید و دیدگاه خود را برای ما بنویسید. همچنین با اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی برای خانواده و دوستان خود، ما را حمایت کنید.

منبع: gamespot.com

آیا این مطلب مفید بود؟
بله‌خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا