معما

تنها دو درصد افراد می‌توانند در معمای انیشتین ماهی را بیابند!

بله! به اندازه کافی مشکل است. ولی به خودتان باور داشته باشید.

هیچ چیز به مانند یک معمای خوب ذهن را تحریک نمی‌کند! قطعا هیجان حل یک پازل ممکن است به اندازه پریدن با چتر نجات آدرنالین را به شما تزریق نکند، اما حل معماهای منطقی و جدول کلمات، مغز شما را جوان نگه می‌دارد. در معمای انیشتین ماهی را بیابید تا بتوانید بفهمید که کدام یک از پنج خانه حاوی پاسخ است.

در این نوشته، ما برای شما معمایی که ظاهرا توسط انیشتین طراحی شده است را آماده کرده‌ایم. ظاهرا این معما در جوانی او طراحی شده است و طبق تخمین او، فقط دو درصد افراد موفق به حل آن خواهند شد. اما نگران نباشید. ما تنها سایت ایرانی هستیم که به صورت مرحله به مرحله و دقیق، پاسخ را به صورت دقیق بیان کرده‌ایم. شاید بخواهید این نوشته را نیز بخوانید: کوتاه‌ترین تست آی کیو جهان

هیچ مدرک محکمی در تایید اینکه این معما توسط انیشتین ساخته شده است، وجود ندارد. اما هنوز هم با یک بازی ذهن بسیار جذاب روبرو هستیم.

چیدمان معما از این قرار است: پنج خانه وجود دارد که هر کدام رنگ متفاوتی دارند. در هر خانه فردی با ملیتی متفاوت زندگی می‌کند. این پنج نفر هر کدام یک نوع نوشیدنی متفاوت می‌نوشند، یک مارک سیگار متفاوت با یکدیگر می‌کشند و یک حیوان خانگی متفاوت را نگهداری می‌کنند.

سوال

سوال این است! کدام فرد در خانه خود از ماهی نگهداری می‌کند؟

برای حل معما فقط این ۱۵ سرنخ را خواهید داشت!

  1. انگلیسی در خانه قرمز زندگی می‌کند
  2. سوئدی از سگ نگهداری می‌کند
  3. دانمارکی چای می‌نوشد
  4. خانه سبز در همسایگی چپ خانه سفید قرار دارد
  5. صاحب خانه سبز، قهوه می‌نوشد
  6. کسی که سیگار پال مال می‌کشد، از پرنده نگهداری می‌کند
  7. صاحب خانه زرد، سیگار دانهیل می‌کشد
  8. فردی که در خانه وسطی (خانه سوم) زندگی می‌کند، شیر می‌نوشد
  9. نروژی در خانه سمت چپ (خانه اول) زندگی می‌کند
  10. کسی که سیگار بلندز می‌کشد در همسایگی کسی که گربه دارد، زندگی می‌کند
  11. مردی که اسب دارد در همسایگی کسی که سیگار دانهیل می‌کشد، زندگی می‌کند
  12. کسی که سیگار بلومستر می‌کشد، آبجو می‌نوشد
  13. آلمانی سیگار پرینس می‌کشد
  14. نروژی در همسایگی خانه آبی زندگی می‌کند
  15. کسی که سیگار بلندز می‌کشد، در همسایگی کسی که آب می‌نوشد، زندگی می‌کند

به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما معما را روی کاغذ حل کنید. با درست کردن یک جدول، می‌توانید مرحله به مرحله مواردی را که از آنها اطمینان دارید داخل آن جایگذاری کنید. و در نهایت به پاسخ معمای انیشتین ماهی برسید!

پاسخ

ابتدا مطابق سرنخ ۹ می‌دانیم که نروژی در خانه سمت چپی زندگی می‌کند. پس شماره خانه سمت چپ را ۱ می‌گذاریم و نروژی را در قسمت ملیت جایگذاری می‌کنیم. مطابق سرنخ ۸، نوشیدنی خانه سوم را شیر جایگذاری می‌کنیم. سرنخ ۱۴ به ما می‌گوید که خانه همسایه نروژی، آبی است. پس خانه شماره ۲ آبی خواهد بود.

مرحله اول پاسخ

مرحله دوم حل معما

حال با استفاده از سرنخ ۴ و ۵ جدول را تکمیل می‌کنیم. به آنها دقت کنید! خانه سبز سمت چپ خانه سفید قرار دارد. همچنین صاحب خانه سبز قهوه می‌نوشد. پس خانه سبز خانه شماره ۳ نیست چون صاحب آن شیر می‌نوشد. خانه شماره ۲ نیز آبی است. خانه شماره ۱ و ۵ نیز نمی‌توانند سبز باشند، چون در این صورت خانه سفید نمی‌تواند در سمت راست خانه سبز قرار گیرد! نتیجه می‌گیریم که خانه شماره ۴ سبز است و قهوه نیز می‌نوشد. خانه سمت راست آن یعنی ۵ نیز باید سفید رنگ باشد.

مرحله دوم حل معمای انیشتین

مرحله سوم حل معما

با استفاده از سرنخ شماره ۱ می‌دانیم که انگلیسی در خانه قرمز زندگی می‌کند. خانه شماره ۱ نمی‌تواند قرمز باشد. چون نروژی در آن زندگی می‌کند. خانه شماره ۳ قطعا باید قرمز باشد و انگلیسی در آن زندگی کند! پس رنگ زرد فقط باقی مانده است که به خانه شماره ۱ می‌رسد! با استفاده از سرنخ ۷ باید صاحب خانه زرد سیگار دانهیل بکشد! پس آن را در خانه شماره ۱ می‌نویسیم! با توجه به سرنخ شماره ۱۱ باید همسایه خانه شماره ۱، اسب داشته باشد. پس اسب را در خانه شماره ۲ می‌نویسیم.

مرحله سوم حل معمای انیشتین

مرحله چهارم حل معما

در این مرحله برای جلوگیری از سعی و خطا بهترین حالت این است که در مورد اینکه نوشیدنی نروژی چه چیزی است، فکر کنیم! نروژی مطابق سرنخ شماره ۳ چای نمی‌نوشد. مطابق سرنخ شماره ۱۲ و اینکه سیگار نروژی دانهیل است، پس آبجو هم نمی‌نوشد. شیر و قهوه هم که نمی‌تواند بنوشد. پس قطعا آب می‌نوشد. مطابق سرنخ شماره ۱۵، همسایه خانه شماره ۱، یعنی خانه شماره ۲ باید سیگار بلندز بکشد. حال به سراغ سرنخ شماره ۱۲ می‌رویم. تنها خانه‌ای که بتوان بلومستر و آبجو را در آن جایگذاری کرد خانه شماره ۵ است.

مرحله چهارم حل معمای انیشتین

مرحله پنجم حل معما

در این مرحله به سراغ سرنخ ۳ می‌رویم. دانمارکی و چای فقط در خانه شماره ۲ قرار می‌گیرند. مطابق سرنخ شماره ۱۳، آلمانی و سیگار پرنس فقط در خانه شماره ۴ قرار می‌گیرند.

بنابراین تنها جای خالی سیگار، پال مال است که در خانه شماره ۳ و تنها جای خالی ملیت، سوئدی است که در خانه شماره ۵ قرار می‌گیرند.

مرحله ئنجم حل معمای انیشتین

مرحله آخر حل معمای انیشتین ماهی یافت شد

طبق سرنخ ۲ و ۶، سگ را در خانه ۵ و پرنده را در خانه ۳ قرار می‌دهیم. مطابق سرنخ ۱۰ گربه باید در خانه شماره ۱ یا ۳ قرار داشته باشد که البته خانه شماره ۳ پرنده است. پس گربه در خانه شماره ۱ قرار دارد. حال یک جای خالی وجود دارد که متعلق به ماهی است. بله! آلمانی از ماهی نگهداری می‌کند.

مرحله آخر حل

در صورتی که از معمای انیشتین خوشتان آمده است، حتما از طریق دکمه‌های اشتراک‌گذاری زیر آن را برای دوستان خود ارسال کنید و هوش آنها را بسنجید!

آیا این مطلب مفید بود؟
بله‌خیر

۲ دیدگاه

  1. می‌پسندم ۱
    نمی‌پسندم ۰

    با سلام ،در سرنخ ۹ داریم که نروژی در خانه سمت چپ خانه اول زندگی می‌کند، نه در خانه اول ولی شما نروژی را در خانه اول قرار داده اید.

    1. می‌پسندم ۰
      نمی‌پسندم ۰

      بله دقیقا همین طور است. اما اگر دقت کنید خانه اول در پرانتز نوشته شده است. یعنی اینکه منظور این است که خانه شماره یک یا همان خانه سمت چپ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا