تست هوش هیجانی (EQ) بارآن

ضریب هوش هیجانی (EQ) مخفف کلمه Emotional Inteligence Quotient است. ای کیو یک مقیاس است که میزان هوش هیجانی را اندازه‌گیری می‌کند. هوش هیجانی به نام‌های هوش عاطفی یا احساسی نیز شناخته می‌شود. در این مطلب تست هوش هیجانی بارآن را با تفسیر کامل برای شما تهیه نموده‌ایم. با آبان مگ همراه باشید.

هوش احساسی، اصطلاح فراگیری است که مجموعهٔ گسترده‌ای از مهارت‌ها و خصوصیات فردی را دربرگرفته و به‌طور معمول به آن دسته مهارت‌های درون فردی و بین فردی گفته می‌شود که فراتر از دایرهٔ مشخصی از دانش‌های پیشین، چون بهرهٔ هوشی و مهارت‌های فنی یا حرفه‌ای است.

تاریخچه هوش هیجانی بارآن

در گذشته برای استخدام و بررسی توانایی‌های یک فرد معمولا فقط به هوش منطقی-ریاضی توجه می‌شد و یکی از معیارهای اصلی برای استخدام، یا پذیرش در دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. ولی مدت زیادی است که توانایی‌های فرد را در جنبه‌های دیگر نیز مورد بررسی قرار می‌دهند و فقط به یک جنبه از هوش توجه نمی‌کنند.

اصطلاح هوش عاطفی برای اولین بار در دهه ۱۹۹۰ توسط روان‌شناسی به نام پیتر سالووی مطرح شد. طبق اظهار نظر او، کسانی که هوش هیجانی بالاتری دارند، می‌توانند احساسات خود را بهتر کنترل کرده و در روابط و کار، افراد موفق‌تری خواهند بود.

مدل هوش هیجانی دنیل گولمن، به طور وسیعی به رسمیت شناخته می‌شود. شما مدل هوش هیجانی دنیل گولمن با تمام پارامترهای آن را در زیر مشاهده می‌کنید:

دیاگرام هوش احساسی دنیل گولمن

همان طور که مشاهده می‌کنید، در این تقسیم‌بندی، هوش هیجانی دارای ۵ پارامتر اصلی و ۱۵ شاخص می‌باشد که با انجام تست هوش هیجانی بارآن، تمام شاخص‌ها را برای شما خواهیم سنجید و به طور کامل تفسیر می‌کنیم.

تفاوت بهره هوش هیجانی و بهره هوشی

بهره هوشی یا IQ همان هوشی است که همه با آن آشنایی دارند و افراد باهوش در آن قوی‌تر هستند. ولی هوش هیجانی معیارها و مهارت‌های دیگر فرد را در زندگی شخصی و اجتماعی مورد مطالعه قرار می‌دهد. به طور کلی می‌توان گفت که اگر چه بهره هوشی بالا یک موهبت است، ولی به تنهایی تضمینی برای موفقیت فرد به همراه نخواهد داشت.

تعداد سوالات

رده سنی زمان تقریبی قیمت
۹۰ بالای ۱۶ سال ۲۰ دقیقه ۲۹۰۰۰ تومان

مشاهده نمونه تفسیر تست

برای شروع تست آماده‌اید؟ قبل از انجام تست، لازم است که آن را بخرید. در صورتی که قبلا تست را خریداری نموده‌اید، لازم است به پروفایل کاربری خود وارد شوید. با آبان مگ همراه شوید!

خرید آنلاین به قیمت ۲۹۰۰۰ تومان

پس از دریافت نتایج، دیدگاه خود را در رابطه با تست هوش هیجانی بارآن ثبت نمایید. همچنین این تست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟
بله‌خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا