معما

معما: تعداد مثلث در این تصویر چند عدد است؟

قابل توجه علاقه مندان به بازی فکری: مطمئناً این معمای مثلثی حتی باهوش‌ترین ذهن‌ها را برای چند دقیقه گیج می‌کند. کافی است بگویید در این تصویر چه تعداد مثلت وجود دارد. معما تعداد مثلث امروز ما ذهن شما را به چالش خواهد کشید!

برای حل این معمای بصری باید به چشم یک پازل هندسه به آن نگاه کنید. اگر بیشتر راست‌مغز هستید تا چپ‌مغز، ناامید نشوید. این بازی‌های فکری تصویری برای چالش کشیدن ذهن شما طراحی شده‌اند. اگر معمای تصویری بیشتری می‌خواهید، در آبان مگ تعداد زیادی خواهید یافت!

در تصویر زیر مربوط به این معما چند مثلث می‌بینید؟

آیا آماده‌اید تا ذهن خود را به چالش بکشید؟ برای حل این معما فقط کافی است تعداد مثلث‌ها را بشمارید. پس به شکل زیر نگاه کنید و در کمتر از یک دقیقه بگویید چند مثلث در تصویر وجود دارد؟

معما تعداد مثلث

در نگاه اول، این عکس یک تصویر ساده با اشکال متعدد به نظر می‌رسد. اگر گیج شده‌اید و نمی‌دانید چه کار کنید، به شما یک راهمایی می‌کنیم. می‌توان چند مثلث کوچکتر را نیز درون یک مثلث بزرگتر قرار داد.

برای حل این معما بهتر است از یک فرمول برای خود استفاده کنید. مثلاً می‌توانید بشمارید از بالا تا پایین چه تعداد مثلث می‌تواند تشکیل شود! ببخشید که بیشتر از این دیگر نمی‌توانیم شما را راهنمایی کنیم! بهتر است کمی هم خودتان فکر کنید. برای حل این معما، استدلال هندسی به شما کمک خواهد کرد!

پاسخ را یافتید؟ اگر پیدا نکردید ما جواب را برای شما آورده‌ایم!

اگر پاسخ شما تعداد ۲۴ مثلث هست به شما تبریک می‌گوییم. اکثریت افرادی که موفق به حل این معما شده‌اند، همین عدد ۲۴ را پیدا کرده‌اند. ولی متاسفانه پاسخ صحیح ۲۵ است! اگر به دور شکل نگاه کنید، یک مثلث خاکستری رنگ هم به صورت حاشیه دور شکل قرار دارد! پس پاسخ عدد ۲۵ است!

اما برای آن دسته از افرادی که موفق نشده‌اند ۲۴ مثلث را بشمارند یک توضیح مختصر می‌دهیم! شکل از ۴ ردیف تشکیل شده است. اگر به ردیف بالای تصویر توجه کنید، ۳ مثلث کوچک مجزا قرار دارد. همچنین از ترکیب مثلث سمت راست و وسط یک مثلث چهارم تشکیل می‌شود. ترکیب مثلث سمت چپ و وسط مثلث پنجم را می‌سازد. ترکیب هر سه مثلث باهم نیز مثلث ششم را تشکیل می‌دهد. پس ردیف بالایی شش مثلث دارد. حال اگر ردیف بالایی و زیر آن را در نظر بگیریم نیز ۶ مثلث دیگر بزرگتر می‌بینیم. با توجه به اینکه شکل ۴ ردیف دارد، پس ۶ ضربدر ۴ مثلث داریم. با ترکیب این مثلث‌ها با مثلث کادر دور تصویر، ۲۵ مثلث خواهیم داشت!

اگر تعداد مثلث‌ها را ۲۴ عدد محاسبه کرده‌اید ناراحت نباشید! کمتر از یک درصد از افراد می‌توانند این معما تعداد مثلث را انجام دهند.

امیدواریم از این معمای تصویری ما لذت برده باشید. در صورتی که تمایل داشتید با اشتراک این مطلب با دوستان و آشنایان، آن‌ها را به این چالش دعوت کنید! حتما نظرات و دیدگاه خود را برای ما بنویسید!

منبع: Reader’s Digest

آیا این مطلب مفید بود؟
بله‌خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − سه =

دکمه بازگشت به بالا